Openbare repetitie Kamerkoor Moderato Cantabile in Synagoge Groningen

Op zondagmiddag 16 oktober repeteert Kamerkoor Moderato Cantabile in het openbaar in Synagoge Groningen. U kunt vanaf 15.00 uur deze oefening bijwonen. Moderato Cantabile is in 2001 in Groningen opgericht door de huidige dirigente en componist Nana Tchikhinashvili en heeft sindsdien een veelzijdig en kleurrijk repertoire opgebouwd. De dirigente laat zich bij de keuze van het repertoire leiden door de schoonheid van de muziek. De kenmerkende klankkleur van Moderato Cantabile wordt gevormd door een zorgvuldig samenspel van de verschillende stemmen en legt daarmee de ziel van het koorwerk bloot.

Het veelzijdige programma bevat klassieke en moderne werken. De leidraad is echter muziek met een bijzondere en soms mystieke klank die de luisteraar vervoert naar andere tijden en plekken. De stukken die het koor op 16 oktober repeteert, variëren van o.a. een Engels anthem, een Duits motet, een variatie op Bach tot een vrolijk Georgisch lied.

De openbare repetitie is een voorbereiding op het concert op 6 november 2022 (15:00) in de Dorpskerk in Haren. Voor meer informatie over het koor, zie www.moderatocantabile.nl.

Nana Tchikhinashvili (dirigente/mezzosopraan) is geboren en getogen in Tbilisi, Georgië, waar zij koordirectie studeerde op het Staats Conservatorium. Haar focus ligt vooral op de muzikale interpretatie als geheel. Met haar bijzondere eigen stijl van dirigeren, door koorleden ook wel gekarakteriseerd als ‘zingen met je handen’ in combinatie met enthousiasme, doorzettingsvermogen en liefde voor muziek, bereikt zij de klankkleur die de ziel van het muziekstuk blootlegt.

Gratis entree voor repetitie

Zondagmiddag 16 oktober wordt er alleen om 13.00 uur een rondleiding in de synagoge aangeboden. Bezichtigen van de synagoge kan tot 14.30 uur. Tussen 15.00 en ca. 17.30 bent u welkom om deze repetitie bij te wonen, geheel kosteloos en u hoeft niet reserveren!